reklama

MsZ 02/2011

Marec sa zatrepal v agónii a zanechal za sebou posledné obete tejto zimy. Opäť ráno zvonia zvony. Dúfam, že už viac pohrebov nebude. Áno, dá sa povedať, že sme prežili ďaľšiu zimu. Nie žeby som sa už cítil ako ten starec z príslovia: Marec - poberaj sa starec",ale moja krátka životná skúsenosť mi hovorí, že je to určitý zlom. S jarou prichádza do ľudského tela energia a sila. Nechcel som na posledné zastupiteľstvo reagovať ihneď po skončení o 21.30 minulý pondelok, ale doprial som si trochu čas, aby som získal nadhľad a priebeh okomentoval bez zbytočných emócií.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ako som spomínal zastupiteľstvo trvalo dosť dlho. Jednak program bol náročný a jednak prišli mimoriadne aj skupinky občanov so svojími požiadavkami. Najprv sa riešil problém, ako miestnym drobným podnikateľom legálne pomôcť pred živelnou konkurenciou z Poľska. Zakázať sa im to nedá, len možno vymedziť presné pravidlá a zabezpečiť ich dodržiavanie. Niečo skúsi vymyslieť legislatívna komisia spolu s finančnou. K správe finančnej komisie skúsim byť vecný. Aj keď sa po Námestove šíria rôzne správy typu: mesto nemôže nič robiť, lebo im to finančná komisia nedovolí, alebo ak niečo chcete, chodte za p. Bolekom, a pod., môžem povedať, že filozofia finančnej komisie je, hľadať možnosti niekde ušetriť alebo získať zdroje, aby sme si mohli dovoliť niečo viac. Ak by mal niekto nejaké pripomienky, treba ich dať do písomnej podoby, kontakty sú známe. Nad rozpočtom sme sedeli pomerne dlho a a priznám, že som sa väčšinu viezol v pelotóne. Je to nová situácia a fakt je veľkou výhodou, že pán poslanec Peter Bolek má fenomenálnu pamäť, a že to bol dobrý ťah dať ho do tejto funkcie. O niektorých zisteniach som už písal a myslím si, že aj pán primátor priznal chybu. Dúfam len, že to s tým auditom dopadne dobre. Pán ing. Náčin to podľa jeho reakcie vnímal ako podozrenie voči jeho osobe. Trochu ma prekvapila taká prudká reakcia, ale náš postoj bol úplne legitímny. Nikto nenamieta, že sa niečo urobilo. Nakoľko však nebol dodržaný postup, je úplne normálne, že splatnosť faktúr za veci, o ktorých zastupiteľstvo nevedelo, sa podmieni aspoň formálnou kontrolou. To je všetko, nič viac sme nechceli. To,že chceme, aby pri veľkých projektoch, kde si mesto berie preklenovací úver, boli zmluvy ošetrené aj z pohľadu mesta, nielen dodávateľa, je úplne normálne. Zažil som aj socík, trochu viem o čom to bolo. Nemôžme predsa podporovať svojou laksnosťou a nedôslednosťou niekoho lajdáctvo ! Pri dohode musia byť aj sankcie. Peniaze mesta musíme chrániť, veď sa ne všetci zbierame ! Každý máme určitý prístup k osobným financiám. Niekto žije z ruky do úst, niekto enormne šetrí,niekto žije na dlh. Opäť je to skôr filozofická otázka, či si mesto môže dovoliť žiť na dlh. Ja nie som ekonóm, používam len sedliacky rozum. Preto si myslím, že treba zvážiť, že čo si mesto môže dovoliť urobiť za peniaze našich "detí". Ak tu chceme niečo vybudovať, tak bez úveru to asi nepôjde. Máme rezervy aj na strane príjmov. Napr.nefungujúce parkomaty, dane z ubytovania. Mesto vlastní aj nejaký majetok, ktorý nám nič neprináša. Aj z toho by sa dalo dačo získať. Toľko by som zhrnul k rozpočtu. Doplnili sa tam výdavky, ktoré treba akútne riešiť. Finančná komisia bude pravidelne pri svojich stretnutia prehodnocovať vývoj príjmov a rozpočtovými opatreniami pružne reagovať na požiadavky života v meste.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

K zmene VZN (všeobecne záväzného nariadenia), podstatná je zmena v možnostiach nakladania s bežnými výdavkami, ktoré mal pán primátor. Zákon dáva štatutárovi obce pri manipulácii s bežnými výdavkami určité mantinely. My sme schválili zúženie týchto hraníc. Možno sa niekto bude hnevať a určite už nejaký chýr o tejto skutočnosti po meste beží. Náš dôvod je jediný. Pokiaľ máme mať nejakú zodpovednosť a naša práca význam, tak musíme mať istotu, že keď schválime v rozpočte nejakú položku, tak tá položka ostane do konca roka v takejto výške, a že sa z toho nezaplatí niečo, o čom nebudeme informovaní. Opakujem, ide o peniaze nás všetkých.

Rastislav Zanovit

Rastislav Zanovit

Bloger 
  • Počet článkov:  71
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som manžel, cyklista, lekár, atď. Zoznam autorových rubrík:  zdravotníctvonámestovoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu