reklama

MsZ NO 032011 alebo „škôlkári“ v akcii

Tesne po tom ako boli známe výsledky komunálnych volieb jeden pracovník mestského úradu povedal hlášku:“A teraz nám budú rozkazovať škôlkári“. Bola to asi narážka na priemerný vek poslancov. A mal pravdu, veď keď som to rátal, tak som piaty najmladší. Pravdou je, že ako škôlkári sa mnohí z nás konfrontujú s otázkami, ktoré si doteraz nekládli. Ba čo viac, nehľadali odpovede typu, čo by som s tým urobil ja, ale čo by s tým chceli urobiť ľudia. Aspoň tí, ktorí mi dali hlas. Postoj škôlkára je však veľmi potrebný, je nazaujatý a úprimný. Všimnite si, tí čo máte deti, ako vás čistý detský pohľad mnohokrát usvedčil z rôznych dospeláckych klamstiev a neúprimnosti. Preto nie je to až taká nevýhoda byť „škôlkárom „ v MsZ a myslím, si že „firme“ ako je mesto, môže takéto zoskupenie pomôcť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Keď som pri tej „firme“, tak takéto „firmy“ v samospráve fungujú trochu inak, ako iné súkromné (klasické) firmy. Verím, že určitej generácii tento pohľad nebude blízky. To beriem. Rozdiel je v tom, že v meste sa rozhoduje o peniazoch nás všetkých a preto sú dosť prísne pravidlá na to, ako s nimi narábať. Preto sa niet, čo čudovať, že pán kontrolór pri kontrole uznesení musel pomenovať konkrétne, ktoré zákony boli v minulom roku porušené. Úplne to chápem, nemohol konať inak. A chápem aj to, že zákon treba niekedy porušiť. Napr,. ak veziete človeka v šokovom stave a svieti červená. To je len príklad, ale situácii v reálnom živote je oveľa viac. Preto som bol veľmi prekvapený výstupom pán ing. Nátšina, ktorý sa blížil miestami na kabaret v podaní Andera z Košíc. Stali sa chyby, pán primátor to na minulom zasadaní priznal. Kontrolór mal povinnosť pred úhradou inkriminovaných faktúr urobiť aspoň formálnu kontrolu, aby sme, my, poslanci, ex post, non lege artis, schválili ich úhradu v tohtoročnom rozpočte. Každopádne treba priznať, že spôsob rozhodovania je rigídnejší a zdĺhavejší.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako som spomínal v úvode, je veľa otázok, ktoré som si nedával a nehľadal odpovede v tretej osobe množného čísla. Tak napr. schváliť úhradu faktúry za rekonštrukciu sídliska Stred alebo nie? Malo to byť skontrolované, ale nie je. Treba sa rozhodnúť tu a teraz.

Ak sa rozhodneme, že „nie“, tak mesto dostane penále za meškanie s úhradou. Kto ich zaplatí? Podľa mňa by mal ten, kto chybu spôsobil. Ako by rozmýšľal „škôlkár“? Mám sa však rozhodnúť ako ja Rasťo Zanovit ? „Nevím, co tady budu dělat, ale na lidi jsem přísnej“, poznáte ten vtip, ako prišiel do VŠZ-ky nový majster. Som trochu prísny. Ale čo by chceli voliči ?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dobre padla prestávka, ktorú inicioval Fero Bolibruch. Napätie sa uvoľnilo a myslím si, že sme rozhodli správne faktúru uhradiť, aj keď sme ešte nemali výsledky kontroly. Veď uvidíme, škôlkári sa musia učiť !

Ďaľšou otázkou, pred ktorou som sa ocitol bola prístavba domu kultúry. Vieme, že nám chýba v meste reprezentatívna estrádna sála. A určite nechceme ako mesto ísť v koľajach okolitých obcí. Mali by sme myslieť na to, že sme tak trochu centrum Hornej Oravy. Nie je to rozhodnutie na krátky čas. Môže to významne ovplyvniť smerovanie mesta v budúcnosti. Keď niekde postavíte diaľnicu a máte tam aj vlakové spojenie, pozícia toho územia je úplne iná ako, keď tam je len cesta tretej triedy. Tento bod sme odložili na najbližšie pracovné stretnutie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Začal som „škôlkármi“ a nimi aj skončím rezumé z posledného zasadania. Boli tam aj iné otázky, ale táto jedna stojí za zmienku. Na zastupiteľstvo prišiel pán Chomát, aby sa dohodol s poslancami, ako vyriešiť problém mesta. Mesto má materskú škôlku. On kúpil v dobrej viere pozemok v areáli tejto škôlky, lebo to nebolo vysporiadané, a teraz tam chce stavať. Požiadal mesto o vypratanie pozemku.

Čo teraz ? Aké máme možnosti ?

1.Odkúpiť pozemok. V minulom volebnom období navrhovali poslanci 10 Euro/m2. On čaká na ponuku, ale naznačil, že pod 80 Euro/m2 nepôjde. Ide o cca 1200 m2.

2. Nechať to tak. On to dá na súd a údajne podľa ing. Nátšina mesto takýto spor prehrá a bude musieť zaplatiť aj súdne trovy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3. Pozemok mu vyhradiť, nech si ho zoberie. On tam potom môže chcieť stavať, mesto mu povolenie nemusí dať, ale pri odvolaní na vyššiu inštanciu sa môže stať, že to povolenie dostane. Postaví domčeky alebo čo to chce a deti v MŠ už nikdy neuvidia slnko, v škôlke sa rozmnožia plesne, lebo bude chýbať slniečko, deti pochorejú a rodičia ich tam prestanú dávať. No a potom môžeme vypratať aj škôlku a niekomu ju predať. Aj pánovi Chomátovi, ak bude mať záujem.

4. A exituje aj štvrtá možnosť. Ale o tej nechcem takto verejne. Tí, ktorí ma poznajú, určite vedia, kde mierim.

Rastislav Zanovit

Rastislav Zanovit

Bloger 
  • Počet článkov:  71
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som manžel, cyklista, lekár, atď. Zoznam autorových rubrík:  zdravotníctvonámestovoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu