reklama

Zasa ma zastupiteľstvo prinútilo niečo napísať

Využívam tento blog aj na vyjadrenie svojich postrehov z práce poslanca MsZ v Námestove, preto ak vám toto mesto nič nehovorí, radšej ďalej ani nečítajte.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Znovu sme sa dostali pred kameň úrazu, gordický uzol alebo neviem ako to nazvať. Možno zle chápem samosprávu a jej fungovanie, takže prepáčte, ak môj názor je mylný. Pán primátor všade kade chodil, rozprával, ako mu my, poslanci, hádžeme polená pod nohy. Nerozumel som tomu. Až teraz som pochopil, že asi prečo. Ale bolo na to treba dve hlasovania o výške platu pána primátora. Ja viem, že je to citlivá vec a asi možno aj nepríjemná, ale je to žiaľ tak, že plat schvaľuje 13 volených ľudí. Nie žiadni akcionári alebo členovia správnej rady. V tejto „firme“, opakujem, to žiaľ funguje tak. Prečo občania zvolili 9 ľudí z 13-tich, ktorí majú na túto otázku taký názor, za aký hlasovali, tiež neviem. A to, že sa centrálne v štátnych úradoch znížili platy o cca 10% malo určite svoj význam.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nie je dobré polarizovať ľudí na „koaličných“ a „opozičných“, najmä nie v komunálnej politike. Veď všetkým nám ide o spoločné dobro. Ja z toho, že som poslanec nič nemám, akurát stratu času, ktorú som mohol venovať rodine alebo niečomu zmysluplnšiemu. A po 6 mesiacoch „práce“ som nadobudol presvedčenie, že lepšie sa mi žilo, keď som o niektorých veciach nevedel.

Byť primátorom nie je ľahké. Ľudia za vami chodia s rôznymi problémami, ktoré sa často nedajú hneď riešiť, lebo nie je z čoho. Ste stále pod tlakom rôznych skupín ľudí a najmä v čase krízy to je nevďačná funkcia. Je to verejná funkcia, ste neustále pod dohľadom verejnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Opakovane nás pán primátor vyzval na spoluprácu. Ale čo sa myslí pod tou spoluprácou? Keď od niekoho niečo chcem, tak to isté vyžadujem aj od druhých. Spolupráca pre nás by znamenala transparentnosť v nakladaní s financiami mesta a dodržiavanie zákonných postupov a VZN. Vyhovárať sa na minulé zastupiteľstvo sa tiež stále nedá. Zase tu je zostava, ktorá nespolupracuje ?

Stále mám pred očami, ako sa pán primátor zdvihol a odišiel z rokovacej miestnosti. Neviem, čo prežíval, aké emócie. Neviem sa vžiť do jeho kože. Možno cítil hnev, možno pocit nedocenenia a z toho pocit frustrácie. Verte, bolo to trápne a mal som pocit akoby som niekomu ublížil. Schválili sme 30% navýšenie platu (zo 70% možného), také isté percento ako v decembri, hoci vtedy to bolo formulované ako odmena.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Treba priznať, že ako konštatoval audit, mesto má zdravé financie, čo sa týka ekonomických parametrov, je na tom výborne. Toto nikto nespochybňuje. Ale nie je fér, keď poslanci sú pritlačení k múru a musia odhlasovať to, či ono, lebo sa robili vo volebnom roku projekty, ktoré ako konštatoval hlavný kontrolór, neboli v súlade s VZN a zákonmi tohto štátu. Žeby bol hlavný kontrolór ovplyvňovaný poslancami ?

Chceme ťahať za jeden povraz v prospech občanov tohto mesta.

Chceme, aby sa pochybnosti, či nakladanie s verejnými prostriedkami je naozaj, čo najefektívnejšie, minimalizovali.

Nechceme polarizáciu občanov tohto mesta. Chceme hru s otvorenými kartami a bez podrazov.

Rastislav Zanovit

Rastislav Zanovit

Bloger 
  • Počet článkov:  71
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som manžel, cyklista, lekár, atď. Zoznam autorových rubrík:  zdravotníctvonámestovoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu