reklama

Ako vybrať človeka na pracovnú pozíciu ?

Nie nebude tu návod, lebo sám to neviem. Skôr taká krátka nezáväzná úvaha. Mám to šťastie alebo smolu, že pokiaľ budem zdravý a bude ma táto práca baviť, môžem ju robiť až do dôchodku. (pozn. som praktický lekár pre dospelých). Väčšina ľudí však mení zamestnanie v priebehu života niekoľkokrát. Mladí si na to zvykli ako na normálnu vec, ale tí skôr narodení to často vnímajú negatívne. Strata práce v istom veku vás môže existenčne ohroziť. A keď máte úver alebo iné záväzky, je to o to ťažšie. Z praxe mám skúsenosť, že veľa ľudí to psychicky položí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Keď som hovoril o šťastí alebo smole, že mám relatívne istú prácu, myslel som to vážne. Lebo istota v živote človeka degeneruje. Je prirodzené, že človek si začne v tom svojom pohodlíčku a stereotype vegetovať. Stráca motiváciu sa v práci zlepšovať, vzdelávať, atď. Niektoré firmy to majú v sebe, v svojej kultúre, že ľudí obmieňajú, lebo potrebujú stále „nový vietor“. Určitá miera neistoty je v živote potrebná, aspoň pre veriaceho človeka, lebo platí úmera, že s čím vyššou mierou neistoty človek žije, tým má väčšiu vieru. Tým viac sa spolieha na Boha.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Až príliš filozofovania v tak praktickej otázke, akou je výber kandidáta, že ?

Máme rôzne pracovné pozície, na ktoré sa ľudia vyberajú rôznym spôsobom. Konkurz na najlepšie platenú štátnu funkciu sa volá "Voľby prezidenta SR". Demokratickým voľbami sa obsadzujú najvyššie pozície v samospráve a volia poslanci NRSR. V rámci rôznych štátnych úradov a inštitúcií sa dosadzujú zamestnanci po politickej alebo rodinnej dohode.

Ja som zažil v živote jeden pohovor, kde som si odskočil z takého pracovného tábora, čiže som bol aj tak oblečený: kraťasy, sandále a šušťáková vetrovka. Riaditeľ zariadenia mi to dal aj patrične najavo, ale prijali ma. Avšak z rozprávania kamarátov viem, že niektoré firmy si za účelom vybratia najvhodnejšie kandidáta na voľnú pozíciu (najčastejšie sú to managerské posty) zaplatia personálnu agentúru, ktorá za nich tento výber vykoná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Práca s ľudskými zdrojmi s aza posledné roky stala veľmi sofistikovaným a špecializovaným odvetvím.

Aj nás v Námestove čaká výber toho správneho človeka. Súčasný riaditeľ Technických služieb mesta Námestovo odchádza do zaslúženého dôchodku a preto treba nájsť človeka, ktorý ho nahradí. A nie je veru jedno, kto tam bude sedieť, lebo od neho, od jeho práce bude závisieť ako to bude v meste vyzerať, aké životné podmienky budeme v meste mať.

Takže kandidáti pozor ! Termín podania prihlášok je 31.8.2011. Chceme vybrať najlepšie z najlepších.

Rastislav Zanovit

Rastislav Zanovit

Bloger 
  • Počet článkov:  71
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som manžel, cyklista, lekár, atď. Zoznam autorových rubrík:  zdravotníctvonámestovoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu