reklama

Bude z toho Nobelova cena ?

K informáciám ako takým ale obzvlášť na internete sa snažím byť kritický. Lebo za všetkým sú peniaze. Ani medicína nie je o pomoci, ale o biznise. Musíme k tomu tak pristupovať a nedávať si ružové okuliare. Preto aj tieto informácie berte kriticky. Hoci moje prvotné nadšenie bolo naozaj veľké. A tá moja otázka v úvode vyplynula práve z toho nadšenia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

V pátraní po informáciách o alternatívnych spôsoboch liečby rakoviny, okrem iných aj o tzv. metabolickej liečbe som sa dostal k informáciám, o ktorých som vôbec nevedel. Rozpísať chemickú zlúčeninu, ktorá sa skrýva pod skratkou ENOX 2 by malo význam, len pre chemikov. Pre nás ostatných stačí, že vieme, že je to povrchová bielkovina, ktorá sa nachádza v rakovinových bunkách a významne súvisí s ich rastom a rozmnožovaním. A zdravé bunky ju nemajú. To je práve veľkosť tohto objavu, lebo tým pádom môže protein slúžiť ako cieľ na zasiahnutie len týchto buniek, prípadne sa otvárajú nové možnosti vo včasnej diagnostike nádorových buniek. Test, ktorý využíva práve ENOX2 proteíny je už dva roky registrovaný v USA a má názov ONCOblot a vie detegovať 26 rôznych druhov rakoviny podľa tkaniva, z ktorého vychádza. ENOX2 proteiny sa uplatňujú aj pri nekontrolovanom raste a rozmnožovaní nádorových buniek, pričom ich vyblokovaním na nejaký čas sa zastavuje rast rakovinových buniek a to vedie k apoptoze (programovanej smrti) bunky. Vyzerá celkom zaujímavo, nie ? V detekcii rakoviny je táto metodika oveľa citlivejšia npr. v porovnaní s mamografiou. Deteguje už 2 milióny nádorových buniek v porovnaní so 4.5 triliona pri pozitívnej mamografii. Pre nás je to pomerne drahé vyšetrenie, hoci neviem, či vôbec dostupné. Cena je na prvý pohľad vysoká, ale keď spočítate iné primárne preventívne diagnostické možnosti na napr. tých 10 druhov rakoviny, ktoré ONCOblot identifikuje a pridáte k tomu jeho citlivosť, tak by to napr. pre poisťovne mohlo dokonca veľa nákladov ušetriť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Minule som sa rozprával s kolegyňou biochemičkou a len tak medzi rečou som ju otestoval, či vie, čo je ENOX2. Prekvapilo ma, že sa na to vôbec nechytila. Takže pre lekársku obec, si dovolím nakopírovať nejaké linky, kde sa môžu dozvedieť toho viac.


http://mornuco.com/index.html

http://www.oncoblotlabs.com/

http://www.clinicalproteomicsjournal.com/content/11/1/2


Ak som si v úvode položil provokatívnu otázku, tak sám som zvedavý, lebo Dr. Morré spolu s manželkou robia na tomto výskume už veľa rokov a len v posledných rokoch začínajú jeho patenty nachádzať komerčné využitie. Pokiaľ by to prinieslo do medicíny naozaj to, o čom tvrdia, že je ich cieľ: “Skorá diagnostika a intervencia”, tak si tú Nobelovu cenu určite zaslúži.

Rastislav Zanovit

Rastislav Zanovit

Bloger 
  • Počet článkov:  71
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som manžel, cyklista, lekár, atď. Zoznam autorových rubrík:  zdravotníctvonámestovoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu