reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Rastislav Zanovit

Rastislav Zanovit

Bloger 
  • Počet článkov:  71
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som manžel, cyklista, lekár, atď. Zoznam autorových rubrík:  zdravotníctvonámestovoSúkromnéNezaradené

reklama

námestovo

Marián, sorry.

Rastislav Zanovit

Politika Marián, sorry.

Som sklamaný z toho, že cyklochodník nebude. A som smutný z toho, že som musel hlasovať proti schváleniu odkúpenia pozemkov pod tento cyklochodník.Boli sme siedmi poslanci z trinástich, traja boli za a traja sa zdržali. Dvaja poslanci, ktorí predčasne opustili rokovanie mohli rozhodnúť. Ja som nemohol inak, lebo ja už vedúcemu oddelenia výstavby neverím. Na tomto projekte sa ukázalo, ako dokáže mútiť vodu a takticky kamuflovať situáciu a meniť svoje vyjadrenia.

  • 27. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 810x
  • 2
Nahrávka na smeč

Rastislav Zanovit

Politika Nahrávka na smeč

Niekedy sa stane, že dostanete nahrávku na smeč alebo prihrávku na gól, že ani neviete ako ste sa do tej šance dostali. Tak prekvapene som sa cítil pred posledným zastupiteľstvom, keď sme mali prerokovať návrh normy, ktorá by upravovala prevádzku podnikov (krčmy, bary, reštaurácie, atď.) Prečo som použil obraz zo športového prostredia ? Lebo platforma, na ktorú som sa dal, je zápas.

  • 26. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 812x
  • 7
Má petícia za zachovanie dialýzy v Námestove šancu na úspech ?

Rastislav Zanovit

Má petícia za zachovanie dialýzy v Námestove šancu na úspech ?

Napadá mi ešte jedna otázka. Komu bude petičný výbor túto petíciu adresovať ? Keď niečo funguje, nikoho nezaujíma ako to funguje, či ten, kto to prevádzkuje nemá nejaký problém a podobne. Ale keď sa situácia ide meniť, sú tu silné emócie a výroky. Z pohľadu pacienta, ktorý musí 3 x týždenne dochádzať na “umelú obličku” 35 km z Oravskej Lesnej do Námestova a späť a pri zrušení dialýzy by mal dochádzať o ďaľších 20 km viac, je to jednoznačne zhoršenie dostupnosti zdravotnej starostlivosti.

  • 11. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 515x
  • 1
S hazardom sa neoplatí hazardovať

Rastislav Zanovit

S hazardom sa neoplatí hazardovať

Nebyť ľudí, ktorých srdce sa zapálilo na boj proti hazardu, asi by som bol rezignoval aj ja. Veď ako sa dá bojovať proti nepriateľovi, ktorý si presadí zmeny v zákonoch, ktoré liberalizujú tento druh podnikania ? Našťastie, ako hovoria cyklisti, vždy sa jazdí lepšie v balíku (pelotóne), ako sám v úniku. A tu ten protivietor je naozaj silný.

  • 20. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 346x
  • 0
Doplnok č. 2 (doplnku k územnému plánu mesta Námestovo)

Rastislav Zanovit

Doplnok č. 2 (doplnku k územnému plánu mesta Námestovo)

Architekti sú veľmi múdri ľudia a veľmi rád ich počúvam, lebo ich jazyk je niečím špecifický. Počujete slovenčinu, niekedy aj rozumiete. Ten ich slovník ma však fascinuje. Fascinuje ma aj ich pohľad na usporiadanie sveta okolo nás. Možno ho nemajú všetci, lebo tiež sa špecializujú na rôzne smery, ale takí urbanisti.... ja ich nazývam aj slobodomurármi. Sú to ľudia, ktorí nám bežným občanom určia kvalitu prostredia, v ktorom sa pohybujeme. Urbanistika je veda, niekedy ovplyvnená aj módou, ale platia tam isté racionálne pravidlá. S bázňou sa však pozerám na rozhodnutia takéhoto charakteru. Kým v medicíne od rozhodnutia lekára často závisí život, príp. jeho kvalita, či smrť človeka, od rozhodnutia urbanistu závisí život príp. jeho kvalita či smrť komunity. Je to veľmi náročné obsiahnúť všetky súvislosti a skláňam klobúk pred ľudmi, ktorí si túto prácu robia zodpovedne a v prospech väčšiny.

  • 29. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 363x
  • 0
reklama
o svedomí a kontrolóroch

Rastislav Zanovit

o svedomí a kontrolóroch

Čo by ste robili, keby ste boli revízor v električke a pri kontrole by ste našli pasažiera, ktorý nemá lístok ? Z titulu svojej profesie by ste mali mať jasne definovaný postup, väčšinou asi udeliť pokutu. Čo by mohol ešte revízor urobiť ? Mohol by sa tváriť, že sa nič nestalo, akoby ten pasažier neexistoval. Alebo v prípade, že to čierny pasažier vycíti a pochopí, mohol by byť ústretový možnosti dohody. Ako pasažier vítam pluralitu možností ako riešiť môj delikt, ale ako riaditeľ dopravného podniku by som nebol veľmi nadšený, keby si zamestnanci robili biznis na účet firmy. Takých zamestnancov by som asi na hodinu prepustil.

  • 5. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 331x
  • 0
Časné a večné súdy

Rastislav Zanovit

Časné a večné súdy

Nebol som optimista, čo sa týka nášho súdnictva, ale po stretnutí s právnym zástupcom, ktorý zastupuje mesto v aktuálnych súdnych sporoch, ním ani nebudem. Verím však, že aj v tejto sfére spoločnosti sú ľudia poctiví, hľadajúci pravdu. Osobne by som sa však na spravodlivosť vo výrokoch súdoch nespoliehal. Paragraf je kľukatý, záleží na tom, z ktorej strany sa naňho pozrieme.

  • 20. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 367x
  • 1
Ľahostajnosť každodenná

Rastislav Zanovit

Ľahostajnosť každodenná

Som rád, že v našom meste sú ľudia, ktorí majú citlivejšie svedomie ako mám ja. Vďaka ním som bol usvedčený z toho, že svojou ľahostajnosťou (toleranciou) voči zlu nekonám tak ako by som mal. Priznám sa, že automaty mi žilou netrhali. Nepoznal som nikoho reálneho, kto by mal s nimi problém.

  • 11. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 455x
  • 0
Dobrí a zlí gazdovia

Rastislav Zanovit

Dobrí a zlí gazdovia

Za socializmu vznikli takéto príslovia: “Kto nekradne, okráda svoju rodinu”, alebo “Zo spoločného krv netečie”. Dobrý gazda bol ten, ktorý si dokázal niečo uliať zo spoločného, povedané priamo, okradnúť štát. Po druhej Mečiarovej vláde to už samozrejme neplatí, lebo štát sa už okradnúť nedá. Nie žeby sme vyspeli v morálke, ale jednoducho už nie je čo. (teraz letí okrádať matku Úniu, ale pozor, aby na to neprišli). Kreativita súčasných gazdov nemá hraníc a stále sa dá niekde niečo. Na Brusel sa ide úplne oficiálne. Ale aj napr. pri i zatepľovaní bytovky. By ste neverili, koľko sa dá ušetriť lepidla, sieťky a uholníkov pri takejto akcii.

  • 25. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 345x
  • 1
Kto je cirkev ? (dobrá kázeň, pán dekan)

Rastislav Zanovit

Kto je cirkev ? (dobrá kázeň, pán dekan)

Tak som rozmýšľal nad nedelnou kázňou, ktorá bola venovaná cirkvi. Kto je cirkev? Priznám sa, že môj názor na cirkev sa formoval a menil, a že súčasný pohľad je iný ako bol kedysi, predtým ako sa ma Duch Svätý dotkol a ukázal mi pravdu.

  • 15. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 673x
  • 0
reklama
Where the streets have NO names ?

Rastislav Zanovit

Where the streets have NO names ?

Asi každý fanúšik rockovej hudby pozná tento hit írskej kapely U2. Neviem, aké miesta to Bono mal na mysli, keď vyprodukoval ten text a názov skladby, ale aj keby to bola len básnická hra ani netušil, že v skutočnosti existujú ulice, ktoré ešte nemajú svoje meno. A aký z toho môže vzniknúť rébus pre kontrolu z Najvyššieho kontrolného úradu, to si ani nevieme predstaviť. Je použitie peňazí na ulicu, ktorá nemá oficiálne svoj názov v súlade so zákonom alebo nie ?

  • 19. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 283x
  • 0
Automaty: áno, či nie ?

Rastislav Zanovit

Automaty: áno, či nie ?

Ak nechcete čítať celý môj postreh, tak v stručnosti zhrniem, že môj návrh na obmedzenie hazardu v Námestove neprešiel, nezískal podporu väčšiny poslancov. Možno som nebol dostatočne presvedčivý v argumentácii, možno zavážili iné okolnosti. V každom prípade to beriem len ako začiatok niečoho a ako taký test svedomia našej malej osem tisícovej komunity.

  • 19. okt 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 599x
  • 0
Je to o postoji

Rastislav Zanovit

Je to o postoji

Neviem, čím to je, ale povie vám to veľa ľudí, že život za socializmu a teraz je veľký rozdiel. Nechcem vymenúvať, čo všetko som počul, v čom všetkom bol socializmus lepší ako súčasná doba. Niektorí hovoria, že ľudia mali k sebe bližšie, že teraz sú zlé vzťahy, ľudia si jeden druhého nevšímajú. Možno na tom konštatovaní niečo je. Ja by som to nezovšeobecňoval. Skôr by som povedal, aspoň podľa seba, že si často povieme, veď mňa sa to netýka, že nám je jedno, čo sa deje okolo nás. Myslíme si, že keď si budeme žiť v okruhu tých svojich ľudí, bude nám fajn. Tak to je omyl.

  • 19. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Ťažké sústo

Rastislav Zanovit

Ťažké sústo

Byť poslancom, t.j. hájiť záujmy voličov, či už je to len obecné resp. mestské zastupiteľstvo nie je vždy jednoduché. Konkrétne, my, v Námestove máme teraz naozaj poriadne veľké sústo, ktoré musíme prežuť.

  • 11. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Trochu širšie súvislosti

Rastislav Zanovit

Trochu širšie súvislosti

Možno bude mať táto moja úvaha patologické rysy v zmysle zabiehavého myslenia, ale dúfam, že v závere bude pointa jasná. Spúšťačom týchto myšlienok bolo zasadnutie finančnej komisie a žiadosť Technických služieb mesta Námestovo (TSNO) o navýšenie rozpočtu na kosenie trávy. TSNO sme krátili vo februári rozpočet s tým, že vedenie pochopí neľahkú finančnú situáciu v rozpočte mesta a bude sa snažiť urobiť také opatrenia, aby sa do toho zmestilo. Pri pohľade na čerpanie financií mňa a asi aj ostatných členov komisie prepadlo zúfalstvo. Ale začnime po poriadku.

  • 21. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
reklama
Dozvuky festivalu v Námestove

Rastislav Zanovit

Dozvuky festivalu v Námestove

Keď som sa v nedeľu prešiel okolo Čajky – študentom známe to miesto - na parkovisko a potom po chodníku, ktorý vedie okolo hlavnej cesty smerom na Zubrohlavu, zamyslel som sa nad tým, čo priniesol festival Orange Summer Fest nášmu mestu. Podnietil ma k tomu najprv slalom pomedzi ľudské zvratky a neskôr  prechádzka pozdĺž zvyškov po byvakujúcich, ktorí okrem odpadkov zanechali po sebe aj ľudské exkrementy. Fotodokumentáciu si myslím, že nemusím predkladať, všetci to poznáte.

  • 23. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 9
Ako vybrať človeka na pracovnú pozíciu ?

Rastislav Zanovit

Ako vybrať človeka na pracovnú pozíciu ?

Nie nebude tu návod, lebo sám to neviem. Skôr taká krátka nezáväzná úvaha. Mám to šťastie alebo smolu, že pokiaľ budem zdravý a bude ma táto práca baviť, môžem ju robiť až do dôchodku. (pozn. som praktický lekár pre dospelých). Väčšina ľudí však mení zamestnanie v priebehu života niekoľkokrát. Mladí si na to zvykli ako na normálnu vec, ale tí skôr narodení to často vnímajú negatívne. Strata práce v istom veku vás môže existenčne ohroziť. A keď máte úver alebo iné záväzky, je to o to ťažšie. Z praxe mám skúsenosť, že veľa ľudí to psychicky položí.

  • 29. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 783x
  • 0
Prečo vždy novinári vedia všetko skôr ?

Rastislav Zanovit

Prečo vždy novinári vedia všetko skôr ?

Patrí to k ich práci dať informácie verejnosti ako čo najskôr a jednotlivé média sa pretekajú v tom, kto vynesie na svetlo sveta novinu ako prvý. Vo štvrtok mi prišiel mail od jednej novinárky regionálneho týždenníka, aby som sa vyjadril ako poslanec MsZ v Námestove na jej dve otázky:

  • 18. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Ďakujeme don Peter

Rastislav Zanovit

Ďakujeme don Peter

Don Peter Hasidlo odchádza z námestovského dekanátu. Zámerne som uviedol dekanátu, lebo záber, ktorí námestovskí saleziáni majú, prekračuje hranice farnosti. Chcel by som sa podeliť s vami s okolnosťami, za akých som ho prvýkrát stretol.

  • 3. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Zasa ma zastupiteľstvo prinútilo niečo napísať

Rastislav Zanovit

Zasa ma zastupiteľstvo prinútilo niečo napísať

Využívam tento blog aj na vyjadrenie svojich postrehov z práce poslanca MsZ v Námestove, preto ak vám toto mesto nič nehovorí, radšej ďalej ani nečítajte.

  • 1. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 177x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu