reklama

Spája nás zdravý rozum

Včerajšie správy na Markíze v súvislosti so zajtrajším referendom mali jasný odkaz: “Nezúčastnite sa ho !”. Najprv hľadanie “suseda”, ktorý si dovolil hodiť do schránok list na podporu referenda, potom vyjadrenia pána Leška o tom, že ako to je moderné a európske byť liberálny, a že nás to aj tak dobehne

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

V otázke “suseda” sa silou mocou snažili vytvoriť obraz, že existuje prepojenie medzi autorom listu a Alianciou za rodinu. Ja o tom prepojení nepochybujem, lebo také isté prepojenie je aj medzi mnou a Alianciou. Tým prepojením je zdravý rozum. Presne tak, zdravý rozum je to, čo spája všetkých, ktorí podporujú referendum. Mám kamaráta, ktorý má výnimočnú schopnosť paradoxného myslenia, ktorý sa ma pýtal na otázky referenda, že či mám nejaké vysvetlenie, že prečo áno alebo prečo nie. Neprekvapila ma jeho otázka, lebo verím, že by dokázal svojimi vysvetleniami nahlodať presvedčenie ľudí z jedného, či druhého tábora. Priznám sa, že tému referenda som nesledoval, lebo ja v tom vidím stret liberálnych a konzervatívnych prúdov a nakoľko som konzervatívne zmýšľajúci človek, nemám čo riešiť. Povedal som mu, že neviem, aké sú presne otázky, ale že u mňa je to 3x ÁNO a bez diskusie. Keď som sa neskôr zamyslel, musel som skonštatovať, že pre mňa je referendum len otázka emócii - negatívnych, a preto chcem svoj názor vyjadriť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

1. Nahneval ma Andrej Kiska, že ho nevyhlásil na deň konania volieb do samosprávnych orgánov. Prečo ? Lebo tak by bolo referendum na 100 % platné. Ako by dopadlo, to by mi bolo jedno, ale bol by to reprezentatívny názor slovenskej duše.

2. Nemám rád homosexuálov. Akosi sa mi robí zle a mám pocit na vracanie, keď vidím dvoch chlapov držať sa za ruky. Možno je toto moja deviácia a mal by som sa z toho liečiť, ale pokiaľ sa vyhýbam takýmto podnetom, tak je to OK. Preto som s tým nebol ani za svojou praktickou lekárkou, aby mi dala na to nejaké lieky. Pomáham si sám tým, že nepozerám TV Markíza (včera to bolo výnimočne), najmä relácie o tzv. slovenských celebritách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3. Nahneval ma Václav Mika, lebo verejnoprávna TV začala miešať karty v prospech LGBTI. Lebo bez ohľadu na to, aká bude účasť na referende, tak si predsa nemôže jeden riaditeľ verejnoprávnej inštitúcie dovoliť niečo takéto. Som zvedavý, čo povie, keď bude referendum platné, akú verejnosť zastrešuje ako riaditeľ média, ktoré žije z našich daní. Kto určuje normu, čo sa môže, a čo nie ? 

Ale poďme k otázkam.

1. Súhlasíte s tým, aby sa manželstvom nemohlo nazývať žiadne iné spolužitie osôb okrem zväzku medzi jedným mužom a jednou ženou?

Už sám fakt, že niekto tú otázku formuloval, svedčí o tom, že niečo nie je v poriadku. Sú elementárne pojmy, ktoré nepotrebujú definíciu a ich obsah nikto nikdy nebude spochybňovať a ani sa snažiť ho predefinovať. Pre mňa, ktorý som vyrastal v tejto zemepisnej dĺžke a šírke je manželstvo pojem ako voda, oheň, chlieb, atď. To, že to skupina osôb vyhodnotila ako potrebné otvoriť a zadefinovať formou referenda hovorí o tom, že sú trendy, ktoré by to chceli narušiť. Ak to tak nie je, nemá sa druhá skupina čoho báť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

2. Súhlasíte s tým, aby párom alebo skupinám osôb rovnakého pohlavia nebolo umožnené osvojenie (adopcia) detí a ich následná výchova? Nech sa na mňa 4% populácie nehnevajú, ale nesúhlasím s tým, aby mali toto právo. Takisto ako by som nechcel, aby ľudia s poruchou zraku ako napr. slepota viedli motorové vozidlo skupiny B. Sú ľudia, ktorí sú z rôznych dôvodov diskvalifikovaní z rôznych činnosti, vedenie motorového vozidla som použil ako príklad.

3. Súhlasíte s tým, aby školy nemohli vyžadovat účasť detí na vyučovaní v oblasti sexuálneho správania či eutanázie, ak ich rodičia alebo deti samé nesúhlasia s obsahom vyučovania? Niečo podobné, čo sa stalo v Nemecku, že rodič, čo odmietol účasť dieťaťa na sexuálnej výchove bol potrestaný, tu už bolo. Ak ste odmietli za socializmu dať dieťa za pioniera, rodina bola perzekuovaná. Ale nie to je problém sexuálnej výchovy. Téma sexuálnej výchovy bola dlhé roky tabu. Myslím si, že Slovensko nie je liberálnou krajinou a ani ňou tak rýchlo nebude, preto keď si nevieme vytvoriť vlastný formát na vyučovanie sexuálnej výchovy, mali by sme prebrať model krajiny, ktorá nám je hodnotovo najbližšie. A takisto do prípravy osnov by mali byť privzaté všetky skupiny, nie je len tie, ktoré sú sponzorované firmami ako napr. Jannsen-Cilag.

Rastislav Zanovit

Rastislav Zanovit

Bloger 
  • Počet článkov:  71
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som manžel, cyklista, lekár, atď. Zoznam autorových rubrík:  zdravotníctvonámestovoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu