reklama

Neviem, čo bude, ale som si istý, že Kristus vstal z mŕtvych a ja som na to vsadil.

Idem si v pondelok v aute na jednu návštevu počas služby a náhodne počúvam rádio Lumen. Akurát tam púšťali neplánovaný príhovor pápeža Františka. A zaznela tam aj táto veta:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

“Neviem, čo bude, ale som si istý, že Kristus vstal z mŕtvych a ja som na to vsadil.”

V tejto vete je povedané všetko, čo je dôležité. Mnohí ľudia už možno ani netušia, o čom je Veľká Noc.

Neviem, čo bude. Veľký problém ľudí, možno ľudstva, je život s istou mierou neistoty. Chceme vedieť, aké bude počasie, aká bude budúcnosť našich životov. Chceme pochopiť život vo všetkých jeho detailoch. Myslíme si, že na to máme, a že ak nie dnešná, tak určite nasledujúca generácia vedcov na to príde. Je to potrebné ? Kedysi by táto otázka bola považovaná za prinajmenšom spiatočnícku ak nie kacírsku z pohľadu vedy. Teraz to už nie je také jednoznačné a veľa múdrych ľudí, je v tomto smere minimálne opatrných.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Som si istý, že Kristus vstal z mŕtvych.Jedinú istotu mám v Kristovi, ale nie hocijakom - vo vzkriesenom. Toto nie je žiadna teologická konštrukcia. To je jednoduchý výrok. Čokoľvek sa v živote jednotlivca, či spoločnosti deje, máme istotu, že nič, čo sa zdá navždy stratené, také v skutočnosti je. Dokonca ani smrť. Rozumom to nedokážeme pochopiť. Preto prvým krokom je akceptácia neistoty, lebo následne pri hľadaní pevného bodu, môžme zakotviť v Ježišovi Kristovi. Neexistuje neúspech, neexistuje prehra, ktorá by bola konečná a nedala by sa otočiť v prospech nás. Kristus nás o tom presvedčil, že tento paradox funguje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ja som na to vsadil.To je typická gamblerská veta. Vsadiť si na nejaký tip nejakú sumu s vidinou, že vyhrám. Alebo hodiť mincu do automatu alebo hrať ruletu. Všetci to asi poznáme, ten pocit napätia, keď škrabeme lós alebo ako počuť bzučať muchy, keď sa krúti gulička na rulete. V tomto prípade však nevsádzame len peniaze. Vsádzame celý svoj život so svojou minulosťou, prítomnosťou a budúcnosťou do rúk Ježiša. Sú to aj naše peniaze, či iné majetky. Ak si na to vsadil, tak už na vrchole pyramídy nie si ty, ale Ježiš. K tomuto nás vyzýva Tajomstvo Veľkej Noci: hraj vabank a vsaď všetko na Krista. Gambling, ktorého hlavnou výhrou je Nebo.

Rastislav Zanovit

Rastislav Zanovit

Bloger 
  • Počet článkov:  71
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som manžel, cyklista, lekár, atď. Zoznam autorových rubrík:  zdravotníctvonámestovoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu